Skócia karácsonyi vására

Fél Év Végi MiniMaraton 2. rész

A felvezető első rész után az elveszettnek hitt Edinburgh-i karácsonyi vásárba repülünk vissza. Nagyon jókat hallottunk a skót főváros karácsonyi vásáráról, és mivel még sosem jártunk ott, ezért egyből két okunk is volt, hogy felkerekedjünk az egyik szabad hétvégén és kiránduljunk a csupán kb. 500 000 fős városba.

Mivel a hotel teljes gőzzel működött, így hosszú időre vagy a távozások/érkezéses napján nem tudtak szabadságot adni, ezért egyetlen hétvégére szűkült a lista. December 8-10. Amikor megvolt az időpont, Timi gyorsan talált is egy csodás kis hotelt 20 perc sétára a belvárosból, nagyon jó áron, reggelivel. A jó értékelések miatt azonnal le is foglaltunk egy szobát. Már csak oda kellene jutni valahogy. Ákos gyorsan bérelt egy autót, ugyanattól a cégtől, akiktől az Inverness-i kiránduláskor is tette. Meglepő dolog volt a 3 nap bérlési díja ugyanolyan típusú autóra £80 (kb. 28eFt) volt, amikor egy napra £55-ot (kb. 19eFt) fizettünk.

Hamar elérkezett az indulás napja. Fort William-ben havazni kezdett, de nem tűnt veszélyesnek, ezért útnak indult a kis csapat, viszont az útviszonyoknak köszönhetően 3,5 óra helyett közel 5 óra alatt tette meg a 150 mérföldes (241 km) távot. A kiválasztott hotel tökéletes választás volt, csöndes környéken, hihetetlenül kedves személyzettel.

Queensferry Crossing
Teljes hossz: 2 700 m

Már megérkezéskor is láttuk, hogy a város gyönyörű, és ahogy egyre több időt töltöttünk benne, annál több arcát mutatta Nekünk. Régi kőépületekkel, rengeteg zöld területtel és nagyon szép sétálóutcákkal, modern boltokkal bevásárlóközpontokkal rendelkezik. Egyszerre van jelen a múlt és a jövő.

Az érkezés estéjén még elindultunk a városba, hogy egy kicsit belekóstoljunk a péntek esti vásári hangulatba. Nagyon sok ember volt, de mindenki kulturáltan követte a haladási irányt és mindenki előzékeny volt. Az árusok nagyon változatos ajándéktárgyakat, művészeti termékeket, csecsebecséket árultak.

Természetesen nem hiányozhatott az étel-, ital részleg, ahol legnagyobb meglepetésünkre találtunk egy magyar standot, ahol kürtőskalácsot és lángost árultak. Nem is kellett több.

Másnap a kiadós reggeli után visszamentünk a vásárba, mivel az első este alig a felét fedeztük fel. Az alábbi térképen is talán érzékelteti a méreteket és egy kicsit összefoglalja a látnivalókat.

map_edin_xmas_p00492d
A vásár térképe

Az utcán óriási építmények (szobrok?) voltak kivilágítva, amiket direkt erre a vásárra építettek.  Sajnos erről este már nem készült kép, de egy Google-kereséssel többet láthattok róla. Íme a nappal készült kép a koronáról:

Az időjárással nagyon nagy szerencsénk volt, alig volt felhő az égen. Csak a hideggel kellett megküzdeni, de ezen december közepén nem igazán lehetett meglepődni. Amin viszont meglepődtünk séta közben, hogy az egyik virágárusnál lehetett barkát kapni. Aztán amin még jobban meglepődtünk, az az angol neve volt, mivel ezt a szót előtte egyikünk sem ismerte.

A második szó jelentése fűz, fűzfa, az elsőt találjátok ki. 😛

A séta közben megéheztünk, ezért választottunk egy helyet, méghozzá TripAdvisor értékelések alapján. A “The Wall” nevű helyre ültünk be egy paninire és meleg italra. Nagyon jó választás volt, mert az isteni kávé és tea mellé frissen összesütött kézműves paninit kértünk és hihetetlenül finom volt. (Fun Fact: a WiFi jelszó “Pink Floyd” volt).

Ezután sétáltunk a város régi utcáján, ami a vár bejáratáig vezet, ami Edinburgh vitathatatlanul legszebb látványossága. A képen a vár, az északi és a déli kilátás a városra.

IMG_0980IMG_0975IMG_0984

A rengeteg séta után (kb. 12 km) visszatértünk a szállásunkra és pihenős, családnak telefonon mesélős estét tartottunk. Másnap reggel indultunk is vissza Fort William-be, mert annak ellenére, hogy Edinburgh-ban sütött a nap, Fort William még jobban behavazott és az odaúton is voltak fennakadások a hó miatt. Szerencsére az úton minden rendben volt és gyönyörű tájakon vitt utunk, így többször megálltunk megörökíteni, bár a fényképek nem tudják visszaadni az a szépséget, amit láttunk.

Az útról épségben visszaérkezve visszaadtuk az autót, és hazamentünk a hotelbe, de mindketten éreztük, hogy Edinburgh-ba még biztosan visszatérünk és nem csak a hazarepülés miatt. Aki teheti, ezt a várost mindenképp látogassa meg, mert a rengeteg dicsérő jelző, amivel a várost illetik, mind igaz.