Újabb rapid-kirándulás

Korábban már említettük, hogy amint van egy kis szabadidőnk, akár munka előtt is, felkerekedünk és felfedezzük egy újabb szeletét ennek a varázslatos tájnak. Így kerültünk a Loch Linnhe túloldalára és a Harry Potter-forgatási helyszínként szolgáló Steal Falls lábához is.

Mivel az időjárás továbbra is kegyes maradt hozzánk, néhány napja ismét felkerekedtünk, hogy kiegészítsük a térképünket egy eddig ismeretlen hely leírásával: a Lower Falls-hoz készültünk.

Bár nem volt kifejezetten napos az idő, nem esett és meglepően meleg szél fújt – nem volt kérdés, hogy kirándulóidő van

A Lower Falls ugyanazon a folyón van, mint a Steal Falls, csak lejjebb, szintén a Glen Nevis-ben található festői útvonalon, ahol egy kisebb, körülbelül másfél óra alatt megtehető gyalogtúrával lehet felfedezni. Maga az ösvény kevésbé meredek vagy “kalandos”, mint a Steal Falls-hoz vezető, viszont ez semmit nem vesz el a szépségéből.

Maga a Glen Nevishez vezető út is rendkívül szép egyébként – nem árt persze itt sem az óvatosság, nehogy elüssünk egy-két hipercuki, fejhangon bégető kis fekete bárányt

A Glen Nevis-en belül több parkoló is található, ahol a gyalogolni vágyók letehetik az autót és megkezdhetik útjukat; az általunk választott parkoló körülbelül 20 percnyi vezetéssel érhető el (a két nagyobb parkoló közül az egyik a Lower Falls, a másik a Steal Falls közelében helyezkedik el). Sokan érkeznek egyébként taxival Fort Williamből – akik például buszos kirándulásra érkeztek- ahogy a mi vendégeink is – nem egyszer döntenek úgy, hogy kihagyják a cég által szervezett városnézéseket és saját utakon járva felfedezik a környező természeti szépségeket.

Így tettünk hát mi is – letettük az autót és elindultunk a vízesésekkel övezett kis ösvényen:

Már az ösvény legelejétől kezdve vízesések kísérik a kirándulókat

A középső szakasz emelkedik kissé, de ez sem tudja elvenni a túrázó kedvét a mosolygástól, olyan szép helyeken jár
Helyenként egész közel lehet menni a vízesésekhez, gyakorlatilag végig ezek mentén sétáltunk
Mire Timi kettőt pislogott és kicsit körülnézett a kis hídról, Ákos már rég lemászott a vízhez lehető legközelebbi pontok egyikéhez
A gyermeki mosoly teljesen őszinte – még ha lejjebb nem is mászhatott
A víz hihetetlen erejét demonstráló érdekes természeti képződményeket is találtunk

Az útvonalat egyébként egy körként kell elképzelni, amelynek egyik fele a vízesések egyik oldalán vezet, másik fele pedig az autók számára is használatos betonúton. Visszafele tehát ez utóbbin jöttünk, feladva a leckét az arra tévedő autósoknak, hogy a széles skót utakon kikerüljenek bennünket. Útközben még vállalkozó kedvű sziklamászókkal is találkoztunk.

Egy ilyen kirándulás után mindig furcsa visszazökkenni a dolgos valóságba, de mindig megígérjük magunknak, hogy nem várathat sokáig magára a következő ilyen kalandozás.