Százholdas pagony

Mai napunkat egy rövid kirándulással töltöttük a környéken, a Rosslyn Chapelt-t (Rosslyn Kápolnát) terveztük megnézni, amely egy 15. századi építmény nem egész fél órányi autóútra Edinburgh belvárosától.

Image result for rosslyn chapel
Forrás: https://www.rosslynchapel.com/about/the-da-vinci-code/

A Rosslyn Chapel a Dan Brown által írt, majd később megfilmesített A Da Vinci Kód című könyv miatt lett igazán híres, itt forgatták ugyanis a film egyes jeleneteit, legalábbis a belső felvételeket (a forgatás ideje alatt épp felújítás alatt volt a Kápolna, így egy modellre alapozva készültek a külső felvételek). Gondos mérlegelés után végül nem mentünk be a területre – a látogatók magas száma miatt a kávézóba és az ajándékboltba is csak azokat engedik be, akik megváltják a jegyet a Kápolnába is és jegy nélkül kívülről sem lehet megnézni.

Ehelyett inkább sétáltunk egyet a környéken és ráakadtunk egy kempingezőhely melletti kis ösvényre, ami egy erdőbe vezetett.

Az erdő “bejáratától” látni lehetett a távolban a Kápolnát
Az erdőt ilyen és ehhez hasonló ösvények szelik át, teljesen járható – túracipő és figyelem azért nem árt, hogy ne bukjunk orra az úton kiálló faágakban.
Ha víz van a közelben, oda le kell menni, ez aranyszabály.
Újabb emlékezetbe vésésre érdemes aranyszabály: a víz közelében csúsznak a sziklák!
Hatalmas barlangok és sziklák övezték a patakot mindkét oldalról.
A legkülönfélébb formájú, helyenként villámsújtotta fákkal találkoztunk.

Nem túl sok színes növénnyel találkoztunk, főleg nem az erdő mélyén – ő volt talán az egyetlen, közvetlenül az erdő bejáratánál

Volt valami furcsa érzés bennünk, amíg az erdőben sétálunk és ezt mindketten éreztük. Engem kicsit a Narniába érkezés pillanatára emlékeztetett, de végül Ákos nagyon találóan elnevezte Százholdas pagonynak; volt valami mesés hangulat az egészben. Mi legalábbis így éreztük magunkat.

A jó kis séta után elintéztük a “kötelezőt”, elmentünk bevásárolni. Ez önmagában nem túl izgalmas cselekvés, nem olyasvalami, amiről érdemes lenne blogot írni – ráakadtunk viszont két termékre, amelyeket szeretnénk megosztani Veletek és amely szemlélteti a britek kényelem iránti igényét (és senkit nem megbántva sokszor konyhai aktivitásukat is):

Azért karfiolra reszelt sajtot tenni nem akkora erőfeszítés, hogy gyorsfagyasztva kelljen árulni…
Az idő pénz: ki akar könnyek és rengeteg idő árán hagymát pucolni, ha fagyasztott áruként is meg lehet kapni szinte bárhol. Természetesen nem azt mondjuk, hogy a britek lusták. A dolgok leegyszerűsítésével, időhatékonyabbá tételével saját erőforrásaikat szabadítják fel és hasznosítják másként, több időt fordítva önmagukra és szociális kapcsolataikra. Nem valószínű ugyanakkor, hogy a hagymát kockázva, gyorsfagyasztottan fogjuk venni innentől. Bár ki tudja.

A szombatunk így tehát elég gyorsan eltelt: nincs is jobb egy nyugodt, kissé esős erdei sétánál.