Évfordulós nyári séta

Múlt hétvégénk ünnepi hangulatban telt: pontosan 2 éve volt ugyanis, hogy férj és feleség lettünk. Semmi különleges ünneplést nem terveztünk, de – mivel az idő is nagyon szép volt – kirándulni azért elmentünk. A tavalyi évfordulón a Skye szigetén található The Storr nevű kőformációt sikerült megmászni (szakadó esőben, ködben, nulla látási viszonyok és csúszós sziklák közepette), illetve egy napon töltöttünk Skye varázslatos szigetén – reméltük, hogy idén amennyiben hasonlóan aktív napunk lesz, a bőrig ázás legalább elmarad.

Emlékeztető a tavalyi évi kalandunkról – elinduláskor még nem volt különösebb probléma
Emlékeztető a tavalyi évi kalandunkról – a Storr tetején szó szerint nem lehetett az orrunknál tovább látni.
Emlékeztető a tavalyi évi kalandunkról – csoda, hogy egyben leértünk.

Image result for storr
A walk highland.co.uk szerint így néz ki a Storr – mi ebből ugyebár semmit sem láttunk.

Idei évfordulónk úticéljául North Berwicket választottuk, mert bár jártunk már ott, a tengerparton nem tudtunk anno megállni és nem is másztuk meg az ott található The Law névre hallgató hegyet sem. Így aztán felkerekedtünk és ezutóbbival kezdtük a napunkat, megállapítván, hogy nem sokkal vagyunk fittebbek, mint egy éve – pedig ez aztán csak egy dombocska bármilyen más hegyhez képest.

IMG_1537img_0720img_0721IMG_1552

A hegy tetején egy bálna-állkapocscsont replika kapott helyet. 1709 óta mindig volt egy igazi bálna-állkapocscsont a hegy tetején, hogy a hajósok biztonságban megtalálják a hazavezető utat. 2005-ben eltávolították az utolsót, amely 1935 óta állt a hegy tetjén és eddigre elrohadt, nem volt már biztonságos. A jelenlegi 560 kilós, 6-5 méter magas (5 méter a föld fölött, 1,5 méter a föld alatt) replikát 2008-ban adakozta a város egy névtelen jótevője és helikopterrel tették jelenlegi helyére.

Nagy szerencsénk volt az időjárással, mire leértünk, kezdett nagyon meleg lenni, így a tengerpart felé vettük az irányt, hogy kávé után, fagyival a kezünkben sétálunk a homokban.

Igazi nyári idő volt, 19 fok, a háttérben láthatóak is a fürdőző helyiek. Mi ezt a lehetőséget most kihagytuk.

img_0733img_0729img_0735

Mivel az időjárás is nekünk kedvezett és még amúgyis korán volt, felfedeztünk egy újabb partszakaszt, ahol eddig még nem jártunk (Gullane), hogy egy finom nachos-vacsora után, fáradtan, de feltöltődve hazafelé vegyünk az irányt.

Második évfordulónk tehát ismét tökéletesen telt: időjárási viszonyok szempontjából még jobban is.

A nyári meleg a héten is kitartott, sőt, még fokozódott, az immár 22 fokos hőség – elnézést kérünk minden otthonitól – egyenesen vezetett a miniszoknyák és spagettipántos ruhák, rövidnadrágok, valamint klaffogó strandpapucsok számának rohamos növekedéséhez. Magunkon is észrevettük, hogy alkamazkodtunk a klímához, így beszereztünk néhány lazább ruhadarabot – elvégre a következő napokban 16-18 fok lesz.