Indy nyomában

Harrison Ford az Egyesült Királyságban forgat(ott)! A színész az Indiana Jones ötödik részének forgatására utazott hozzánk és a hír nagyon gyorsan terjedt: hamar megjelentek a rajongók Mr. Ford newcastle-i szálláshelye előtt (Malmaison Hotel, ha esetleg valakit érdekel). Timinek Harrison Ford régóta a kedvenc színésze és nagyon szereti az Indiana Jones trilógiát (a negyedik rész ugyebár so-so, felemás érzések) és Ákos is lelkesen néz Ford filmeket. Azért annyira nem vagyunk nagy rajongók, hogy mi is ott várakozzunk a hotel előtt, de szombat reggel megjelent egy újabb hír, amely szerint egy újabb – ezúttal Skócián belüli – forgatási helyszínen, Leaderfoot közelében látták a színészt és a stábot, amely csupán 45 percre van Edinburgh-tól. Spontán kirándulás tehát, úgy döntöttünk, megnézzük a helyszínt!

A helyszín a Leaderfoot viadukt volt, Melrose mellett, a skót-angol határ mentén (“Scottish Borders”). Ha már itt jártunk, megnéztük Melrose városát is: mint kiderült, egy közkedvelt turistacélpontról van szó, egy alapvetően csendes, nyári időszakban viszont nagyon mozgalmas kisváros, apátsági romokkal, gazdag történelemmel és rugby kultúrával. Egy kávé után pedig sétára indultunk a viadukthoz – a közvetlenül ide vezető út még mindig le volt zárva a forgatás utómunkálatai miatt, találtunk azonban egy erdei ösvényt, amely a viadukt aljához vezetett:

A közelben található egy másik látványosság, a Scott’s View, amelyet – mivel nem jártunk erre ezidáig – még szintén nem láttunk. Ez tulajdonképpen “csak” egy kilátópont – reméljük visszaadják a képek, hogy megérte meglátogatnunk a helyet, amely egyébként Sir Walter Scott egyik kedvenc helyszíne volt. (Állítólag valahányszor Sir Walter Scott erre járt, a lovak, amelyek a hintóját húzták, már automatikusan megálltak, tudván, hogy ez Sir Walter kedvenc helye, ahol jelentős időt tölt el minden egyes alkalommal amikor erre jár. Halála után, 1832-ben ezen az útvonalon vitték utolsó útjára, ahol a legenda szerint a lovak ugyanúgy megálltak, még egyszer utoljára.)

Egy másik forgatási helyszín Bamburgh Castle volt – ide végül nem mentünk el, de akit érdekel, itt (és rengeteg másik netes oldalon) több képet is láthattok a figyelemfelkeltő tűzről a várnál, amely bizonyára akciódús jelenetek helyszíne lesz: https://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/article-9679163/Indiana-Jones-5-Enormous-blaze-lights-sky-special-effects-crew-stage-fire-Bamburgh-Castle.html

Amennyiben tehát 2022 júliusában Ti is nézitek majd az Indiana Jones ötödik – és egyben utolsó – részét, keressétek az angol és skót helyszíneket!